<<Tilbake til Autismesiden.no

Velkommen som gjest Søk | Aktive emner | Medlemmer | Logg inn | Registrering

Asperger,,,, Instillinger
Guest
Postet: 1. feb 2016, 04:19
Grad: Guest

Innmeldt: 24.04.07
Meldinger: -331
Presentasjon: Klikk for å lese
Hodet mitt føles ut som det er på vei til å sprenge, disse endeløse tankene som kommer en etter en etter en. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne men her kommer det. Jeg er en Mann/gutt på 28år som nå har fått påvist asperger av dps der jeg bor. Å jeg blir helt satt ut. Viste ingen ting om asperger før, men har finkjemt internett for informasjon om det. Mer jeg leser om det mer kjenner jeg meg igjen , men så kommer spørsmålet jeg stiller meg selv om om om igjen hvordan skal jeg fikse det, hvordan skal jeg føle meg normal/akseptert, hvordan skal jeg leve med det, har jeg det eller er jeg bare paranoid. Jeg føler at jeg må ha et svar en "How to live life 4 dummies" bok. Eller et eller annet som jeg kan leve etter( hvis det er forstålig)
Postet: 1. feb 2016, 04:19

[]
Guest
Postet: 30. nov 2016, 00:31
Grad: Guest

Innmeldt: 24.04.07
Meldinger: -331
Hahah satt akkurat her og ønsker meg det samme! HOW to.... 1.2.3.
Ser det er en stund siden du skrev her, men du traff så veldig på mitt ønske at jeg bare måtte svare deg!
Jeg er en jente på 30 som nettopp har begynt å innse at jeg har asperger også.
Men sånn tilfelle du ikke har innsett det allerede så er du ikke syk!
Se på det som en gave! Du er kanskje litt annerledes enn "flokken" men det må du jo være stolt av!

aspergerposten
Postet: 18. des 2016, 21:04

Grad: Medlem

Innmeldt: 07.04.16
Meldinger: 32
Plassering: Oslo
Hei,

Spørsmål nummer 1: "Hvordan skal jeg fikse det?"
Første steg er å gjøre spørsmålet mer spesifikt. Hva er det du skal fikse?

Spørsmål nummer 2: "Hvordan skal jeg føle meg normal/akseptert?"
Normal og akseptert trenger ikke nødvendigvis å være det samme. Opplever du at omgivelsene dine ikke aksepterer deg? Hvis ja: Er det fordi du gjør noe galt? Eller er det fordi omgivelsene stiller altfor rigide krav for hvem de aksepterer?

Spørsmål nummer 3: "Hvordan skal jeg leve med det?"
Du lever jo med det allerede. For meg er det iallfall ikke interessant å spørre meg hvordan jeg skal leve med asperger syndrom. Men "hvordan skal jeg leve" er et interessant spørsmål.

Jeg var i din situasjon for to år siden, i den forstand at jeg akkurat var diagnostisert med Asperger syndrom. Det første året brukte jeg mye tid på å orientere meg. Jeg slet med en del med å finne ut hvem jeg egentlig "er". Jeg tror du må gjennom en slik periode.

Når det gjelder spørsmålet "har jeg det eller er jeg bare paranoid?", så vil jeg si at en diagnose fra DPS er en ganske sterk indikasjon på at du har det. Men uansett så er jo en diagnose ikke annet enn en arbeidshypotese. Mine Asperger-trekk er mange i vanskelige/stressede perioder, i medgang blir jeg mindre åpenbart autistisk. Det er ikke slik at jeg ER diagnosen eller føler meg forpliktet til å leve opp til diagnosekriteriene eller noe sånt.

Du kommer sikkert til å finne ut av tingene. Mitt viktigste råd er å være litt tålmodig, selv om det kan være vanskelig.

Pappa og arbeidstaker med Asperger syndrom. Det hender at jeg blogger på aspergerposten.com.
Twinkzypops
Postet: 15. feb 2017, 19:03
Grad: Medlem

Innmeldt: 12.03.14
Meldinger: 96
Husk at du er den du alltid har vært. Nå vet du at det er en grunn til at mange ting er som de er. Noen ting må du jobbe med, noen ting må du gjerne få hjelp til, og mange ting kan du godta. "Det er slik jeg er. Ingen tar skade av det og det er bedre for meg å gjøre ting på min måte som gir meg nok overskudd og som jeg forstår"
Blog URL: Homepage: Comment:
Brukere av dette temaet

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forumet.
Du kan svare på innlegg i dette forumet.
Du kan ikke slette dine innlegg i dette forumet.
Du kan ikke endre dine innlegg i dette forumet.
Du kan ikke lage avstemminger i dette forumet.
Du kan ikke stemme i dette forumet.

SoClean Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)
Hostet av Yet Another Forum.net versjon 1.9.1.8 (NET v4.0) - 29.03.08
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.

Application started 16.08.2017 16:22:27, uptime 1 days, 1 hours and 11 minutes