<<Tilbake til Autismesiden.no

Velkommen som gjest Søk | Aktive emner | Medlemmer | Logg inn | Registrering

sexolog Instillinger
Guest
Postet: 26. aug 2017, 12:11
Grad: Guest

Innmeldt: 24.04.07
Meldinger: -330
Presentasjon: Klikk for å lese
Bekjent av meg har utfordringer med sexuell forståelse og uvanlige tenningsmønster. Bl.a ved stress. Han ble frarådet å ta kontakt med sexolog,får ikke henvisning . Han må gjennomføre et " jeg er noe spesielt" - opplegg som behandling. Jeg reagerer på at det sexuelle ikke blir tatt med i hele bildet av hans symtomprofil. Er det vanlig at mennesker med Autismespekter forstyrrelse har utfordringer med det sexuelle,rare/ uvanlige tenningsmønster osv?

Hilsen Bekymret
Postet: 26. aug 2017, 12:11

[]
Me
Postet: 11. sep 2017, 08:12

Grad: Æresmedlem

Innmeldt: 30.04.07
Meldinger: 6 519
Plassering: Telemark
Presentasjon: Klikk for å lese
Jeg har ikke kunnskap på dette området, men jeg vil bare fortelle deg at det opplegget han skal gjennomføre, er et veldig bra opplegg! Jeg er noe helt spesielt er noe som bidrar til forståelse av seg selv. Synes det du skisserer høres fornuftig ut. Det å få hjelp av fagpersoner som forstår autismespekteret er veldig viktig. Jeg tenker i utgangspunktet at en sexolog uten forståelse av autisme vil være verdiløs. Så det å håndtere autismen først og så nærme seg det seksuelle, høres ut som en hensiktsmessig tilnærming.

Dersom du vil spørre mer om dette er det lurt å melde seg inn, da jeg ikke forventer at mange vil besvare slike ting på åpent forum.

Mor til tre gutter mellom 11 og 16 år med asperger Smile
Blog URL: Homepage: Comment:
Brukere av dette temaet

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forumet.
Du kan svare på innlegg i dette forumet.
Du kan ikke slette dine innlegg i dette forumet.
Du kan ikke endre dine innlegg i dette forumet.
Du kan ikke lage avstemminger i dette forumet.
Du kan ikke stemme i dette forumet.

SoClean Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)
Hostet av Yet Another Forum.net versjon 1.9.1.8 (NET v4.0) - 29.03.08
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.

Application started 05.10.2017 21:55:37, uptime 12 days, 18 hours and 36 minutes