<<Tilbake til Autismesiden.no

Velkommen som gjest Søk | Aktive emner | Medlemmer | Logg inn | Registrering

Har jeg asperger tro? Instillinger
Guest
Postet: 22. jul 2017, 20:52
Grad: Guest

Innmeldt: 24.04.07
Meldinger: -330
Presentasjon: Klikk for å lese
Kvinne som har blitt 44 år. Jeg har alltid følt meg annerledes. Da jeg gikk i parken isolerte jeg meg. Ble tatt ut og tatt til psykolog. Ble tatt ekstra hånd om i barnehagen. Var stille og fikk høre det. Var i barnebursdag da og turte ikke spørre om hvor toalettet var med det resultat at jeg tisset på et persisk teppe. Jeg ble likt fordi moren min sørget for at jeg hadde spennende leker og at det var gøy på bursdagselskapene mine. Selv husker jeg at jeg ønsket at gjestene dro på kvelden, for jeg ønsket å legge meg.

Når jeg hadde venninner med hjem, kunne det hende at de forsvant inn til søsteren min, da søsteren min mente at jeg ikke tok meg av dem. Jeg følte hun tok fra meg venninnene mine, og jeg ble fornærmet.

Jeg var sjenert som barn, men lærte etter hvert at jeg burde snakke mer. Jeg fikk alltid høre at jeg var stille. Jeg har aldri likt selskaper. Jeg var ikke venneløs, men hadde alltid en venninne helt til jeg ble voksen. Jeg var ikke interessert i å bli med i gjenger eller å dra på fester, selv om jeg gjorde det. Russetiden var jeg ikke interessert i, men hang med for å ikke være annerledes.

Jeg kunne bli forelsket i gutter, men det ble for det meste på avstand. Først i voksen alder hadde jeg kjæreste, men følte meg ikke så veldig interessert, men synes det var hyggelig å ha noen å være sammen med og besøke.

Jeg har hatt problemer med å fungere i jobb/utdanning fordi jeg liker ikke å eksponere meg. Kjenner også på angst og depresjon. Jeg har fått personlighetsforstyrrelse diagnose, men psykiateren jeg nå går til sier at hun er nesten sikker på at jeg har asperger, og hun har sendt meg til utredning. Jeg har lest en del om det. Kjenner meg igjen i noe, men ikke alt.

Dette kjenner jeg meg ikke igjen i: koordinasjonsproblemer, spesiell gange, god hukommelse, mye kunnskap på et område.

Dette kjenner jeg meg igjen i: problemer med å få venner, manglende interesse for andre, isolasjon, misforstår det sosial f.eks. Flørt, tror at vedkommende er interessert i meg, noe som viser seg å ikke være tilfellet.

Vet at dere ikke kan svare på dette, men jeg trenger å finne likesinnede.
Postet: 22. jul 2017, 20:52

[]
Blog URL: Homepage: Comment:
Brukere av dette temaet

Gå til forum
Du kan poste nye innlegg i dette forumet.
Du kan svare på innlegg i dette forumet.
Du kan ikke slette dine innlegg i dette forumet.
Du kan ikke endre dine innlegg i dette forumet.
Du kan ikke lage avstemminger i dette forumet.
Du kan ikke stemme i dette forumet.

SoClean Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)
Hostet av Yet Another Forum.net versjon 1.9.1.8 (NET v4.0) - 29.03.08
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.

Application started 05.10.2017 21:55:37, uptime 12 days, 18 hours and 36 minutes